Mye har skjedd på kort tid, og da våre besteforeldre brukte Gulesider for å finne bedrifter, bruker vi nå søk på nett for å finne 'den rette'. Forbrukeradferd endrer seg over tid for å tilpasse seg moderne teknologi, og forbrukeradferd har endret seg for å tilpasse seg den digitale tidsalderen. Jeg skal gi deg et eksempel – gule sider. Telefonen var en banebrytende ny teknologi i slutten av 1800-tallet som endret måten forbrukerne gjorde forretninger på. Etter hvert som flere og flere husstander begynte å bruke telefonkatalogen for å finne lokale produkter og tjenester, innså bedriftseiere at det ville være smart å ha reklame i katalogen. Ved 1930-tallet var annonsering i gule sider standard prosedyre for de fleste bedrifter. Det var veldig fornuftig – de fleste norske husstander brukte katalogen daglig.

Men så kom internett, og ny forstyrrelse for det kommersielle status quo; den digitale transformasjonen. Etter hvert som flere og flere forbrukere innså at de kunne finne det de trengte på nettet raskere og mer effektivt enn en telefonbok, skiftet atferd bort fra å bruke den trykte katalogen. I 2011 brukte 70 prosent av alle nordmenn sjeldent eller aldri trykte telefonkataloger, og på samme tid var over 59 prosent av forbrukere allerede på nettet for å finne lokale bedrifter.

Spol frem til 2019, og antall forbrukere som går online for å finne lokale bedrifter, har hoppet til 97 prosent. Hvis du vil de skal velge din bedrift, må du bli funnet online, noe som betyr at du trenger en nettside.

Dette gjelder for alle næringer, til og med industri og produksjon. Digital fremgang starter med en nettside. Hvis det ikke er nok til å overbevise deg, her er åtte grunner til at ikke bare trenger en nettside, men en optimalisert, tilgjengelig en.‍

...
No items found.